Site icon TUHAU BAMBANGAN

Ribut petir dan hujan lebat diramal landa beberapa negeri, termasuk Sabah hingga petang ini

Gambar Hiasan

Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia) telah mengeluarkan amaran ribut petir, hujan lebat dan angin kencang yang diramal akan melanda beberapa negeri sehingga jam 5 petang ini.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan, antara daerah terlibat bagi negeri Sabah adalah Pedalaman (Sipitang, Tenom, Beaufort, Keningau dan Tambunan), Pantai Barat, Tawau (Tawau, Kunak dan Lahad Datu), Sandakan (Telupid, Kinabatangan, Beluran dan Sandakan) dan Kudat (Kota Marudu dan Pitas).

Selain itu, ribut petir dan hujan lebat juga diramal akan melanda daerah Kuching, Serian, Samarahan, Sri Aman, Betong, Sarikei, Sibu, Mukah (Dalat dan Mukah), Kapit (Song dan Kapit), Bintulu (Tatau), Miri (Subis, Beluru, Miri dan Marudi) dan Limbang di Sarawak.

Ribut petir dan hujan lebat dijangka akan turut melanda seluruh Kuala Lumpur.

Bagi negeri Perak pula, daerah yang terlibat adalah di Larut, Matang Dan Selama, Kuala Kangsar, Kinta, Kampar, Batang Padang dan Muallim.

Manakala, di negeri Pahang pula melibatkan daerah Tanah Tinggi Cameron, Lipis, Raub dan Bentong.

Bagi negeri Selangor dan Negeri Sembilan, ia melibatkan daerah Hulu Selangor, Klang, Gombak, Petaling, Kuala Langat dan Hulu Langat serta daerah Jelebu dan Jempol.

Orang ramai yang berada di kawasan yang terlibat dinasihatkan untuk berhati-hati dan sentiasa mengikuti info cuaca diĀ MetMalaysia.

Sumber: MetMalaysia

Exit mobile version